KGM
DSFK E5

70 LECIE!

KGM Motors, wcześniej znany jako KGM, z dumą obchodzi siedem dekad innowacji w motoryzacji. Upamiętniając bogatą historię, która zaczęła się skromnie w warsztacie Ha Dong-Hwan Motor w 1954 roku, KGM Motors wyróżnia się jako jedyny producent w Korei, który specjalizuje się wyłącznie w produkcji SUV-ów i pojazdów 4x4.

Znany z pionierskiego ducha i zaangażowania w tworzenie nagradzanych pojazdów, KGM Motors posiada długą historię innowacji i nieustannie znajduje się na czele inżynierii motoryzacyjnej. Firma rozpoczęła swoją działalność od produkcji ciężarówek, autobusów i pojazdów specjalnych przeznaczonych na eksport, co ugruntowało silne i niezawodne DNA produktów, które obecnie zdobywają uznanie na rynku.

Z biegiem lat firma przekształciła się w znaną KGM Motor Company, a następnie przyjęła swoją obecną nazwę – KGM Motors, co oznacza "Korean Genuinely Made" (Oryginalnie wyprodukowane w Korei). Przez całą tę podróż marka nieustannie dążyła do przekraczania granic w segmencie SUV-ów i pojazdów 4x4, oferując szeroką gamę nagradzanych pojazdów.

Z pasją do innowacji i zaangażowaniem w doskonałość w sektorze motoryzacyjnym, KGM Motors nadal przesuwa granice w projektowaniu i inżynierii samochodowej. Firma koncentruje się na tworzeniu kluczowych komponentów oraz zaawansowanych silników. W szczególności kładąc nacisk na ekologiczne silniki oraz wprowadzanie modeli z napędem elektrycznym, co umacnia pozycję KGM jako lidera zrównoważonej mobilności.

KRONIKI KGM

1954
1974
1977
1984
1986
1991
1994
1996
1997
2001
2004
2011
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
line
KGM
1954 - Warsztat Ha Dong Hwan Motor

KGM został początkowo założony jako warsztat samochodowy Ha Dong-Hwan w 1954 roku. Firma na początku rozpoczęła produkcję ciężarówek, autobusów i pojazdów specjalnego przeznaczenia - wiele z nich na eksport.

KGM
1974

Firma została współzałożycielem Shinjin Jeep i produkowała jeepy zarówno z twardym, jak i miękkim dachem.

KGM
1977 - Dong-A-Motor

W 1977 roku firma, znana wciąż jako Ha Dong-Hwan Motor Co połączyła się z przedsiębiorstwem Dong A Motor Co Ltd i przyjęła jego nazwę.

KGM
1984 - Przejęcie Geohwa

W 1984 roku KGM przejął firmę Geohwa Co i jednocześnie nazwę handlową Korando, będącą kontrakcją hasła "Korean Can Do".

KGM
1986 - KGM

W 1986 roku koncern KGM przejął przedsiębiorstwo, jednocześnie ujednolicając nazewnictwo - wszystkie produkowane pojazdy otrzymały nazwę KGM.

KGM
1991 - partnerstwo z Mercedes-Benz

W 1991 roku KGM nawiązał strategiczne partnerstwo z Mercedes-Benz, która zakupiła 5 procent akcji spółki. Wynikiem współpracy była m.in. wymiana technologiczna, w wyniku której samochody wykorzystały technologię Mercedesa lub wręcz bazowały na pojazdach niemieckiej marki (limuzyna Chairman i dostawczy Isana).

KGM
1994 - Musso

Debiutuje pierwsza generacja samochodu terenowego Musso, pierwszego pojazdu wykorzystującego technologię Mercedesa.

KGM
1996 - Korando II generacji

Korando drugiej generacji został wprowadzony na rynek jako uzupełnienie KGM Musso i zawierał kilka opcji silnikowych, w tym zarówno silnik benzynowy i wysokoprężny.

KGM
1997 - Daewoo

Daewoo kupiło większościowy pakiet udziałów w KGM, a następnie przemianował wszystkie wówczas oferowane modele na własną markę Daewoo.

KGM
2001 - Rexton

Pierwsza generacja Rextona została wprowadzona na rynek przy wykorzystaniu technologii Mercedesa - Rexton wzmocnił reputację KGMa jako producenta kompetentnych samochodów terenowych.

KGM
2004 - SAIC-Rodius

W 2004 roku KGM połączył się z chińskim Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC). W 2004 roku firma po raz pierwszy wprowadziła na rynek dużego, 7-miejscowego MPV o kontrowersyjnej stylistyce – Rodiusa.

KGM
2011 - Mahindra & Mahindra i premiera Korando III generacji

Mahindra Motor Co, największy producent pojazdów użytkowych w Indiach nabył KGM w 2011 i szybko zmodernizował linie produkcyjne oraz uruchomił produkcję Korando trzeciej generacji. Był to pierwszy model z nadwoziem Monocoque i nowym silnikiem wysokoprężnym 2,0l, opracowanym przez KGMa.

KGM
2014 - Rexton

Na rynku debiutuje Rexton z całkowicie nowym wyglądem i obecnie dobrze sprawdzonym silnikiem wysokoprężnym KGM o pojemności 2.0 litrów. Rexton wzmacnia reputację jako eksperta w dziedzinie budowy dzielnych i niezawodnych samochodów terenowych.

KGM
2015 - Tivoli

Rok 2015 był ekscytujący dla KGMa wraz z wprowadzeniem na rynek Tivoli, miejskiego SUV-a. Zaprojektowany we współpracy z Mahindrą i napędzany całkowicie nowym silnikiem KGM 1.6L, Tivoli stał się jak dotąd najlepiej sprzedającym się modelem w gamie KGM!

KGM
2016 - Tivoli XLV (Grand)

Większy znaczy lepszy - Tivoli Grand posiada wydłużone nadwozie, dzięki czemu uzyskano bijącą rekordy przestrzeń bagażową o pojemności 720l w kompaktowym nadwoziu, co czyni Tivoli jeszcze bardziej wszechstronnym.

KGM
2017 - Rexton

Odsłona nowej wersji flagowego modelu to zawsze wielkie wydarzenie dla marki - w 2017 roku odbyła się premiera nowego Rextona czwartej już generacji. 3500kg uciągu, przestrzeń nawet dla 7 osób, świetne zdolności terenowe i bogato wyposażone wnętrze pozwoliły wznieść markę KGM na nowe wyżyny.

KGM
2018 - Musso pick-up

Wprowadzenie nowego Musso w 2018 roku kończy odnowienie kompletnej gamy pod zarządem Mahindry i Mahindry - oparte na nowym Rextonie, Musso ma zdolność do przewożenia ponad tony ładunku i jednocześnie holowania 3,5 tony.

KGM
2019 - Korando

Wprowadzenie nowego Korando sprawiło, że cykl produktowy zatoczył pełne koło. Całkowicie nowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5L był dużym krokiem naprzód, podobnie jak innowacyjny kokpit „blaze" wyposażony w najnowocześniejsze ekrany i ambientowe oświetlenie. Zachowano jednak mnóstwo miejsca dla pasażerów i bagażu oraz zdolność do holowania 2 ton.

KGM
2020 - Tivoli

Pierwszy facelifting modelu Tivoli przynosi nowe turbodoładowane silniki benzynowe 1.2L i 1.5L, ulepszonego diesla i kabinę, która czerpie najlepsze technologie z modelu Korando, zachowując jednocześnie wnętrze i przestrzeń bagażnika, która może zawstydzić wielu rywali.

KGM
2020 - Musso Grand

W świecie pick-up'ów duże jest najlepsze, a Musso Grand jest jednym z największym dostępnych na europejskim rynku.. Dzięki wszystkim zaletom standardowego Musso i wyjątkowo długiemu pokładowi ładunkowemu jego ładowność stała się jeszcze większa.

KGM
2021 - Nowy Rexton

Wielokrotnie nagradzany Rexton stał się bardziej efektowny niż kiedykolwiek po liftingu nadwozia, zyskując całkowicie nowy pas przedni. Nowy układ napędowy i skrzynia biegów zapewniają większą moc i lepszą wydajność przy jednoczesnym zachowaniu 3,5-tonowego uciągu i konfiguracji 7 miejsc.

KGM
2021 - Nowy Musso

Musso otrzymuje agresywny lifting, który przyciąga wzrok. Pick-up, które wciąż może pochwalić się najlepszymi statystykami holowania i przewożenia ładunku spośród dostępnych w Europie pick-upów, wchodzi na rynek brytyjski i zbiera kolejne nagrody.

KGM
2022 - Premiera Korando e-Motion w Polsce

Pierwszy w pełni elektryczny model KGM - Korando e-Motion, świętował swoją polską premierę podczas targów motoryzacyjnych Poznań Motorshow 2022.
E-Motion to pełnoprawny SUV o długości niemal 4,5 metra i zaskakująco przestronnym wnętrzu, a także dużym prześwitem i możliwością holowania przyczepy o masie do 1500kg.

KGM
2023 - Premiera modelu Torres

W Korei debiutuje przełomowy dla marki model – Torres. Pierwsze dostawy do Polski zaplanowano na jesień 2023 roku.

KGM
2024 - Elektryczny Torres EVX

Do gamy KGM dołącza w pełni elektryczny Torres EVX. Za jego napęd odpowiada silnik elektryczny o mocy maksymalnej 207 KM, zasilany przez nowoczesny akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LFP) o długiej żywotności i gwarancją na 10 lat / 1.000.000km przebiegu. Polska, oficjalna premiera Torresa EVX odbędzie się podczas targów Poznań Motorshow w dniach 4-7 kwietnia.

KGM
70 LECIE!

KGM Motors, wcześniej znany jako KGM, świętuje 70 lat innowacji w produkcji SUV-ów i pojazdów 4x4, zyskując renomę jako lider niezawodności i inżynierii. Firma kontynuuje rozwój, koncentrując się na ekologicznych technologiach i napędzie elektrycznym, umacniając swoją pozycję w zrównoważonej mobilności.

up